Week 1 HangZhou - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Liang Wei Wang - WaarBenJij.nu Week 1 HangZhou - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Liang Wei Wang - WaarBenJij.nu

Week 1 HangZhou

Door: Liangwei

Blijf op de hoogte en volg Liang Wei

15 Februari 2007 | Nederland, Amsterdam

Week 1 Hangzhou

Op 8 februari 12:00 lokaal tijd zijn we geland op het vliegveld PuDong Airport van ShangHai. We hebben een vertraging gehad van ongeveer 90 minuten wegens een dikke mist die boven ShangHai hing. Verder was het een fijn vlucht. Het eten viel best wel mee, want ik heb wel slechter meegemaakt. We hebben hier en daar wat foto's zitten maken en films gekeken.
We werden op het vliegveld opgehaald door mijn neef. Hij is vanuit WenZhou met de trein(ong. 8 uur) naar ShangHai gekomen. Ik had hem al 3 jaar niet meer gezien, maar zo te zien is hij niks veranderd. We hadden veel bagage bij ons dus gingen we maar de bus nemen naar HangZhou.
Onderweg hebben we wat zitten kletsen, maar door de lange vlucht was iedereen slaperig. De rijstijl is nog altijd hetzelfde hier in China. Geen maximumsnelheid en toeteren(1. Kijk uit ik ga je inhalen 2. Rij wat sneller, ik wil vandaag nog thuis komen) kunnen zij ook heel goed. O ja en schreeuwen door de telefoon/mobiel kunnen ze ook heel goed. Na een klein 3 uur rijden, zijn we eindelijk aangekomen in HangZhou.
Op het eerste gezicht is HangZhou een grote stad, want we reden nog lang door de binnenstad. uiteindelijk stopte onze bus bij de Yellow Dragon Sport Centre, een hele grote centrum met restaurants en winkeltjes. We hebben daar tijdje zitten wachten op de taxi en kregen we uiteindelijk 2 te pakken. De chauffeur kon de straat niet vinden van onze hostel, dus waren we maar uitgestapt. Mijn neef had toen maar een voetganger gevraagd waar die was, het bleek op een heuveltje te zitten. Dus moesten we nog een stukje lopen met onze bagages.
De hostel zag er van buiten niet uit, hij was oerlelijk vergeleken met de plaatjes op de website. Het bleek dat ze aan het verbouwen was. Na alles geregeld te hebben zijn we naar onze kamers gegaan. We hebben daar onze bagages gedumpt en zijn we naar buiten gegaan om iets te eten, want iedereen had toen erg honger. Dus zijn we maar naar de Western Restarant gegaan, omdat die gewoon dichtbij was. Het eten was wel goed en goedkoop, maar bediening was minder. Het werd daarna laat en mijn neef ging maar terug naar huis. We hebben afscheid genomen en daarna zijn we teruggegaan naar de hostel.

De volgende dag hadden we al een probleempje, want we konden niet echt douchen. Er kwam alleen maar een piepklein straaltje uit de kraan. Daarna gingen we naar buiten en beetje rondgelopen. We zagen hier en daar wat bekende tenten. We hebben heel veel McDonalds's, KFC's en Pizzahuts gezien. Maar ook heel veel restaurants, dus we zullen hier zeker geen honger lijden. En het eten is hier ook nog supergoedkoop. Maar er zijn ook veel dure restaurants en Starbucks is hier ook in overvloed. Daar zijn de prijzen net zo hoog als in Nederland. dus zo te zien zijn er ook veel rijke Chinezen in Hangzhou. We hebben wat foto's gemaakt van de West Lake (XiHu).

Zaterdag zijn we naar de Shamrock Irish Pub gegaan. We waren van plan om daar paar biertjes te drinken en dan weggaan, maar dat werd tog stuk meer. Het was daar redelijk druk, er waren zowel Chinezen, maar ook wat buitenlanders, denk vooral studenten. We hebben daarna nog wat gepooled en opeens had eentje beetje veel gedronken. We waren daar tot ong. 4 uur gebleven. Ze zluiten eigenlijk om 2 uur al, maar hier sluit je pas als iedereen weg is. Bjorn had beetje erg veel gedronken en hij had gekotst(erg veel,op bed en op de grond) toen we terug waren in de hostel. Dus deze week geen alcohol meer voor hem.

Zondag hadden we tot 14 uur uitgeslapen. Daarna gingen we naar de Dragon Plaza om te ontbijten/lunchen. Hij stond in de More (gratis magazine voor buitenlandse studenten/toeristen/expats), dus konden we wel redelijk makkelijk vinden. Het eten was wel lekker, maar die pizza was wel vies. Bjorn kon niet veel opeten, want hij voelde zich toen nog steeds niet lekker. Daarna hebben we HangZhou weer zitten verkennen. Onderweg wordt Bjorn nog vaak aangekeken, omdat hij wel erg opvalt tussen al die kleine Chinezen. 'S avonds zijn we maar dit keer naar een Japanse restaurant wezen eten. Het was wel ff zoeken, maar uiteindelijk toch gevonden. We kwamen wel heel laat aankakken, maar konden gelukkig nog wel eten. Het was gelijk het beste wat we tot nu toe hebben gegeten. dus het was voor herhaling vatbaar. Daarna gingen we naar de Black and White Club. We hebben gelezen dat daar wel goeie muziek draaien. Toen we daar kwamen was het erg rustig, maar dat kwam omdat het zondag was. We hebben wat gedronken en toen we weg wilden gaan, wou Jin nog even met de eigenaar (Vesper Zoltan, volgens ons een Rus en volgens Jin een Engelsman/Amerikaan ) chatte. Hij vertelde wat voor muziek ze hier draaien en wanneer het druk is enzo. Verder beetje gevraagd waar al de jonge Hangzhounezen uithangen. Daarna werd het laat en namen we de taxi naar hostel.

Inmiddels is de douche van ons nog steeds niet gemaakt en we begonnen ons zich beetje te ergeren aan de hostel. We hadden het weer gevraagd om het te laten maken, maar ze zeiden dat door verbouwing vanaf 19 uur en 24 uur gewoon warm water is en wij douchen of 's ochtends of na twaalven pas. Dus afwachten of dat echt zo was. Daarna zijn we maar naar de makelaar gegaan, want we willen een appartement nemen, als onze school in de stad zit. Op de campus heb je weinig vrijheid, maar aan de andere kant leer je wel sneller mensen kennen. We hebben toen ene Lin gebeld, maar die bleek niet aanwezig te zijn, dus werden we doorgestuurd naar ene mevrouw Yang. Alleen ze kon geen Engels, maar gelukkig konden we met onze gebrekkig Mandarijn toch goed communiceren met haar. Ze liet ons 2 appartementen zien. De ene was 3800 RMB en de andere 4200 RMB. De goedkopere was op de 7e etage en die had geen lift, dus die viel voor ons eigenlijk al af, terwijl het best wel goed uitzag. De 2e was zelfs nog beter, maar ook duurder. Grote kamers en er is een lift in de complex. Het enige probleem was dat we nog niet zeker wisten waar onze school zou zitten, want we zitten of op WenHua Campus(oud) of XiaSha Campus(nieuw). Dus uiteindelijk zijn we maar weggegaan, maar ze heeft wel haar naamkaartje gegeven, voor als we haar volgende keer nodig hebben. Toen we weer terug waren, hadden we weer slecht nieuws, want douche was nog steeds niet gefixed.

De volgende ochtend heb ik maar mailtje gestuurd naar Amie, de vrouw die op het afdeling International Office werkt van ZUFE.
We hebben gevraagd waar we nou les hebben. We zijn toen naar het park geweest en daar hebben we wat mooie foto's gemaakt. Daarna zijn we auto's gaan kijken en wel Ferrari, Maserati en Porsche. En opmerkelijk rijden er best veel mensen in zulke auto's. Helaas mogen we niet erin zitten, maar we mochten we paar foto's maken. We zijn later in de grote warenhuizen weten KIJKEN, dus niks gehaald. Toen we weer terug waren, heb ik mail gekregen van Amie en het was goed nieuws. We zitten namelijk wel op de Wenhua Campus. Dus we zitten dichtbij het centrum en niet in Xiasha(60 min. met de bus). Nadat we dit aan Jin had verteld, zat hij 5 minuten op zijn bed te springen van de blijheid. Ook heeft Amie het nummer van een Iers student achtergelaten, die ons misschien kan helpen, want die had half jaar geleden hetzelfde gevolgd. Later ging Jin en Bjorn maar Hotels gaan zoeken, want nu waren we echt zat.

Woensdag waren we hotels wezen kijken. We hadden 2 hotels op internet gevonden die naar onze wensen waren. Eerst gingen we naar de HongDu Hotel. Hij zag stukken beter dan de hostel. Grote kamer, 2 grote bedden met ruimte voor 3e bed. We waren erg tevreden over de kamer. Daarna vertrokken we naar de BaiHeHua Hotel. Deze is wat chiquer?! en het is maar ietjes duurder. Ook zit deze dichtbij allerlij bars en pubs, dus hadden we maar deze genomen. Nadat we alles hebben geregeld, zijn we terug naar hostel gegaan en met 1 taxi(echt helemaal volgepropt, 3 grote bagages en 3 handbagages) weer terug naar de hotel gereden. Toen hebben we een voor een een lekkere warme douche genomen. We voelden ons eindelijk weer schoon. Daarna hebben we gelijk gebruik gemaakt van de room service en dat was gelijk onze ontbijt :S. Jin heeft toen die Ierse student gebeld en hij bleek Alan te heten. Toen hebben we afgesproken om bij de Maya Bar te ontmoeten, maar kreeg later een sms van hem dat ze om 22 uur in de Black and White Bar zou zijn. We hadden ook gelijk al onze vuil naar de laundry service gebracht, want de wasmachine van de hostel deed niet goed. Later in de avond zijn we toch eerst naar de Maya Bar gegaan, omdat daar gratis bier was, maar helaas was bier niet zo lekker en we waren na 1 bier gestopt. Aan de andere kant waren de burrito's wel smakelijk. We gingen om 23 uur richting B&W Bar en daar ontmoetten we Alan, Homare en de broers van Alan(weet hun namen niet meer :S). We hebben ons daar ff voorgesteld en wat gechat. Alan en Homare(Japanse student) waren hier al vanaf September en die broers zijn hier met vakantie. Ze waren al drankspel aan het spelen, Cai Mui(zoiets, kommetje met 5 dobbelstenen), dus gingen we meespelen. Wie verloor moest zijn bier opdrinken :D. Het was erg gezellig. Na een tijdje gingen gingen we naar beneden en sommige gingen dansen en ja, ik heb ook nog fftjes gedanst, maar dat was ook omdat een meisje dat wou :P. Om 2 uur zijn we nog naar de Reggae Bar gegaan om daar nog pizza te eten, want inmiddels hadden de Ieren weer honger, oja en Homare was zo dronken dat ie eerder naar huis ging. Bij de Raggae Bar hebben nog eventjes gezeten, nog verder gespeeld met Cai Mui. Ik heb volgens mij nog nooit zoveel alcohol gedronken, want ben we 20 keer naar de wc geweest op die avond :p. rond 4 uur gingen we weg en zij namen verstandig de taxi en gelukkig was onze hotel gelijk aan de overkant van de weg. Maar die Ieren kunnen echt veel drinken, ze drinken bier als water. We zullen zeker contact houden denk ik, want ze blijven nog 6 maanden in HangZhou, alleen de broers van Alan gaan over 2 weken al weg.

Dit is mijn eerste update vanuit HangZhou! De foto's kan je vinden op www.mijnalbum.nl, maar die moet ik nog aanmaken.
Check volgende week weer voor de volgende update:D.

• 15 Februari 2007 - 17:41

Tin Yang:

Super vet man
    waaarom ben ik daar niet? :p

• 16 Februari 2007 - 03:43

Hao:

Zo gezellig daar!
    Inderdaad zoals Tin Yang het al zegt, waarom ben ik daar ook niet? :P
    Ik wens je bij deze alvast gelukkig chinese nieuwjaar!!

• 16 Februari 2007 - 03:46

Hao:

Zo gezellig daar!
    Inderdaad zoals Tin Yang het al zegt, waarom ben ik daar ook niet? :P
    Ik wens je bij deze alvast gelukkig chinese nieuwjaar!!