Week 2 Hangzhou - Reisverslag uit Hangzhou, China van Liang Wei Wang - WaarBenJij.nu Week 2 Hangzhou - Reisverslag uit Hangzhou, China van Liang Wei Wang - WaarBenJij.nu

Week 2 Hangzhou

Door: Liangwei

Blijf op de hoogte en volg Liang Wei

26 Februari 2007 | China, Hangzhou

Week 2 HangZhou
Chinees Nieuw Jaar(Chun Jie)
Zaterdag is het dan eindelijk zo ver, want dan begint de Chinese Nieuwjaar. De Chinese duurt trouwens een hele week. We zouden eigenlijk Nieuwjaar vieren in Beijing, maar wegens de drukte, zijn we gewoon in HangZhou gebleven. In de middag gingen we samen met Alan en zijn matties bij de Papa John’s lunchen. Heerlijke pizza’s hebben ze daar en de risotto was trouwens ook zeker niet om te vergeten :p. Na het eten hebben we afgesproken om ’s avonds bij de Back Sea Bar Nieuwjaar te vieren, wij vonden het zeker relax. We gingen daarna weer terug naar onze hotel om eventjes te rusten. Maar we werden gestoord door vuurwerk. Daarna gingen we eerst naar de Maya Bar, ook alleen omdat het gratis bier was tot 22 uur :D, maar helaas het Tiger bier en dat was vies. Om het vieze smaak weg te werken, hebben we maar wat burrito’s genomen en die waren touwens best lekker. Inmiddels was het al 22:30 en was het tijd om naar het Back Sea Bar te gaan. Iedereen was er al toen we aankwamen, dus werden er gelijk bier besteld. Het was gratis, want Alan kent de eigenaresse. Even later kwam Laurens, hij doet ook TMA in Amsterdam. We hebben toen wat gechat en ik ging even later naar boven, en ik was toen boven gebleven, want daar stond een pool tafel. Ik ben niet zo’n prater, dus ging ik maar even poolen. Om 24:00 ging iedereen naar buiten, en toen begon het vuurwerk festijn. Het was echt abnormaal. Zoveel vuurwerk heb ik nog nooit gezien en het waren ook nog allemaal mooie siervuurwerk. Na het vuurwerk gingen wij nog uit in de In Club. Dat was tevens de club waar Alan werkt en we kwamen ook achter dat hij ook jarig was :s. Dus kreeg hij een hele grote B-52. Verder was het muziek wel oke. Het was meer dance en trance. Maar dat geeft niet, het was iig zeker gezellig. Heb ook nog nummer gekregen van zo’n vage meisje. Verwacht maar niet dat ik haar ga bellen, want ze was echt weird. Om 5 uur was iedereen weer uitgefeest en gingen we toen nog ff langs de Mc Donald’s , want iedereen had weer honger :D.
Lei Feng Pagode
Maandag gingen we eindelijk weer eens sightseeing, want tot nu toe hebben we nog niks gezien, behalve de XiHu :D. We hebben eerst wat drinken gehaald en daar de taxi gepakt richting de LeiFeng Pagode. Hij ligt ten zuiden van de XiHu. Het was behoorlijk druk bij de Pagode, want het iedereen is met Familie en dan gaan ze met z’n allen naar buiten. Aan de voet van de pagode kon je met de trap of de roltrap naar boven, natuurlijk namen wij de roltrap. Hij had 6 verdiepingen en binnen hangen allemaal schilderijen en beeldverhalen over de legende LeiFeng. Als je helemaal op de toppunt staat, kan je helemaal uitkijken naar de Xihu. Alleen het was jammer dat het een beetje mistig was. Maar we hebben toch nog wat mooie foto’s kunnen maken. Toen we richting uitgang liepen, zagen we toevallig Alan en de broers. We hebben even gedag gezegd en daarna gingen we weer verder. We hebben daarna de loopbrug genomen die helemaal van het zuiden naar het noorden liep van de XiHu. Hij was ongeveer 3 kilometer lang en we waren bekaf toen we weer aan de andere kant waren. Daarna hebben we gelijk de taxi genomen en naar onze hotel gegaan. In de hotel moesten we weer onze spullen inpakken, want de volgende dag gaan we richting Beijing. We lieten de grote bagages achter in de hotel en namen alleen handbagage mee.
Dit is al weer mijn 2e update vanuit HangZhou, beetje laat, maar dat komt omdat we het erg druk hebben :p, De volgende update komt er snel aan en de foto’s trouwens ook!

  • 26 Februari 2007 - 17:39

    Yang :

    Gast...jij gaat je helemaal kapot eten daaro. Doe de groeten aan Laurens voor mij!

  • 26 Februari 2007 - 22:06

    Lichu:

    hi,
    veel plezier in hangzhou..

    oh. veel meiden scoren he :p

  • 26 Februari 2007 - 22:10

    Sharon:

    Hey!! Alles goed daaro? Wat zie ik nou? Alleen maar feesten?! Ben je daar niet om te leren??? :P hehe j/k.. hoorde van Lichu dat je waarschijnlijk naar een andere uni gaat?? Well.. ik zal je blog blijven bezoeken ;) suc6!!!

    Gr, Sharon

  • 28 Februari 2007 - 18:04

    Liang Wei:

    Is goed Yang, als ik hem weer zie zal ik de groeten doen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Liang Wei

Hai iedereen, Ik ga het volgende 5 manden studeren in Hangzhou op de ZUFE. Check mijn dag(week)boek en laat een leuk berichtje achter!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 221
Totaal aantal bezoekers 2280

Voorgaande reizen:

07 Februari 2007 - 08 Februari 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: